Шаҳрзод (сериал): Тафовут байни таҳрирҳо

Content deleted Content added
No edit summary
Сатри 27:
 
در ابتدا قرار بود که اسم این سریال «روزی روزگاری عاشقی» باشد اما اسم آن به «شهرزاد» تغییر یافت. داستان سریال «شهرزاد» در دههٔ ۱۳۳۰ خورشیدی می‌گذرد و روایتی عاشقانه بر بستر تاریخ است. نغمه ثمینی و حسن فتحی نویسندگان این مجموعه می‌باشند. ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، مصطفی زمانی و علی نصیریان ایفاگر نقش‌های اصلی این مجموعه هستند. جشن سریال شهرزاد در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد، بلیت این جشن در مدت ۴۵ دقیقه اینترنتی فروخته شد، این جشن باحضور عوامل و بازیگران و مردم برگزار شد و از این سریال تقدیر به عمل آمد.<ref>[http://www.salamcinama.ir/series/343/شهرزاد سریال شهرزاد در سایت سلام سینما]</ref><ref>[http://www.khabaronline.ir/detail/460411/culture/television 4 قسمت از سریال حسن فتحی آماده نمایش شد / شهرزاد با الف ویژه می‌آید]، خبر آنلاین</ref><ref>[http://www.caffecinema.com/new/index.php/tv/item/4347-خبر-کافه-سینما-شهرزاد-حسن-فتحی-نخستین-سریال-ترانه-علیدوستی.html «"شهرزاد" حسن فتحی نخستین سریال ترانه علیدوستی»].&#x20;</ref>
 
== Достон ==
 
شهرزاد (ترانه علیدوستی) یک دانشجوی پزشکی است که قصد ازدواج با جوانی به نام فرهاد (مصطفی زمانی) را در سال ۱۳۳۲ و زمامداری دکتر مصدق دارد. پدران این دو از افراد گوش به فرمان شخصی متنفذ به نام بزرگ آقا (علی نصیریان) هستند.
تحولات ۲۸ مرداد فرهاد را که روزنامه‌نگار و از طرفداران پر و پا قرص مصدق است، به دلیل اتهام به قتل و توطئه علیه سلطنت به پای چوبه دار می‌کشد، اما به دست بزرگ آقا نجات پیدا می‌کند. پس از این ماجرا شهرزاد و فرهاد تصمیم به ازدواج می‌گیرند اما در آستانهٔ ازدواج، بزرگ آقا که به دلیل نازایی دخترش شیرین (پریناز ایزدیار) از نداشتن وارث در عذاب است با این ازدواج مخالفت می‌کند و دستور می‌دهد که شهرزاد با دامادش قباد (شهاب حسینی) ازدواج کند. ازدواج سر می‌گیرد و پس از آن شهرزاد صاحب پسری به نام کبیر می‌شود؛ ولی به دلیل مشکلاتی طلاق می‌گیرد و بالاخره با فرهاد ازدواج می‌کند.
 
== Нақшҳо ==